8. 1. 13

Sanjati ni greh....

Danes nisem mogla spati, preveč misli po glavi in potem so še nek tovornjak parkirali pred blokom pa se je vozil gor in dol in piskal in tulil. Kaj so počeli ob 5ih zjutraj - pojma nimam... pa sem imela potem mnogo preveč časa in moji možgani so se zaposlili in iskali prihodnost. Prihodnost v tej državi Slovenija. Morem priznati, da zadnje čase vedno manj mislim na prihodnost v Sloveniji in vedno bolj moje misli letijo preko meje, vsaj do Avstrije... mogoče še dlje. Predvsem pa nekam, kjer se ceni delo, trud in uspeh, in ne le veze in poznanstva.

Že od podelitve diplome mi iz glave ne gredo besede naše dekanice, kjer je med drugim narvgla nekaj statistike ob kateri se še danes sprašujem, kje kako in zakaj. Vse skupaj je bilo o varčevanju, o varčevanju v šolstvu. Najprej nam je podala statistiko, da smo vodilni v svetu po številu diplomiranih/magistriranih/doktoriranih ekonomisov, pravnikov, in drugih družboslavnih ved in na repu lestvice (ne bom pozabila, kako je poudarila, da je za nami le še ena država pa mi je ušlo njeno ime iz glave) po diplomantih/magistrantih/doktorantih naravoslovnih ved. Ampak varčevati moramo pa vsi. Zakaj? Zakaj ne bo končno srečala pamet nekje nekoga in se bo po 20 letih konno zgodila pametna omejitev na smereh od koder prihaja preveč diplomirancev vsako leto. Res potrebujemo po 100 ali 200 ekonomistov vsako leto? Pa 100 sociologov? Pa 50 zgodovinarjev? In mislim, da tudi letni prirastek ni tolikšen, da je potrebno vsako leto na novo izobraziti več kot 200 učitlejev in vzgojiteljev vseh možnih področij,... pa tudi v penzijo jih vsako leto ne gre toliko, da bi se vsi ti mogli zaposliti. Ampak že na račun teh omejitev in malo večjega spodbujanja vpisovanja drugam, ali pa že s spodbujanjem vpisovanja v poklicne šole bi lahko bil mali začetek racionalizacoje šolskega proračnuna. In predvsem bi vse skupaj postalo malo bolj smiselno. Vse kakor smo premajhna država za 3 univerze in ne vem kakšno število visokošolskih zavodov, ker jih enostavno ne moremo preskrbeti.... ampak dovolj o tem, v času diktatorstva kjer smo, mogoče niti ni dobro preveč na glas in javno razmišljati. Ampak pred vsem vse svoje napore usmeriti v svoje cilje v prihodnosti, da čim prej spakiraš in greš. Greš predvsem nekam kjer cenijo tvoje znanje, kjer si ga želijo in kjer vedo kaj je prespektiva prihodnosti.

In potem ko sem v glavi obdelala to temo in je tisti prosneti tovornjak še vedno ružil pred blokom :) se mi je končno dalo vstati in zapreti okno (no, priznam nisem bila jaz tista, ki je vstala ampak moj sotrpin :))).... sem se malo zahvalila novodobni tehnologiji, ki je razvila dobro tesnjenje oken. In ker moje misli v tišini vseeno ne morejo zaspati, sem počasi se zasanjala v včerajšne proteste pa v bitke z mili na veter in podobne stvari. O tem mogoče ne bi niti izgubljala kaj preveč besed, kot le to, da se mi zdi zguba časa hoditi na proteste, dokler bo le te podpirala krepka večina, a samo iz domačega naslonjača.... Očitno ljudje še nimajo dovolj, očitno še ne životarijo dovolj in so premalokrat slišali posmehljive komentarje naših vodilnih o "težkih" razmerah v katerih živijo. Naj samo spomnim na komentar našega sedanjega pajacka.... mislim predsednika... gospoda Pahorja, ki je izjavil, da s svojo plačo težko živi. Sem slišaka tudi že za komentarje, da sedaj bo pa plača samo 7000€ (ena plača, druga se približuje vsaj številki 2000, če ne preko) in res ne vemo kako bomo živeli. In Pahorjevo napravljanje (kateremo je očitno nasedlo veliko ljudi) kako on "pomaga" obogi raji... Naj ji pomaga tako, da poizkusi še živeti z dejansko plačo tistih, ki jim je tisti dan, ali kako je že imel, pomagal. Priznam tega nategovanja in manipuliranja nisem mogla gledati, ker mi je v hipu postalo tako slabo, da sem iz sebe spravila celotni tedenski meni hrane,... Mogoče bodo enkrat imeli dovolj, ampak prisežem, da ne bom tega čakala in čakala, kdaj se bo v naši državi kaj spremenilo med ljudmi, ker mislim, da svetega nikoli ne bom tako zlepa dočakala :)

Ob vsem tem mi je na misel padla ena ideja, kako ugotoviti kdo še sodi v naš parlament. Čista takšna igrica. Saj vsi vemo, da bi morali biti ti politični veljaki moralno čisti, brez kazenskih pregonov, brez korupcije, nepodkupljivi,... ma je v to vrjeti kar malo težko. Mislim, da to ne obstaja niti v državi, ki je včeraj nastala :). Ampak sem pa predvsem zato, da naših stolčkov in našega denarja za plačo ne molzejo v nedogled. Tako kot mora učitelj vsake toliko iti na izobraževanje, pa mora predavatelj na fakulteti ohranjati svojo aktivnost in pisati članke, delati raziskave.... tako bi moral biti sam politični vrh aktiven. Ampak aktiven v tej smeri, da bi lahko vsak imel le dva mandata (po 4 leta) in ko bi mu ta potekla bi se moral odstraniti iz politike. Tako bi vanjo vseskozi vstopal nov veter, svež in ne bi se mogli gojiti izrodki kot se gojijo danes,.... Pa dajmno narediti igrico,... naj se vsi poslanci v parlamentu, ministri in tako dalje (lahko dodamo še vse preveč številne župane in mestne svetnike) postavijo v vrsto. Odstranimo iz vrste vsakega, ki je v politiki na vodilnih stolčkih že več kot 10 let.... Pomojem se je vrsta zredčila vsaj za 90% in zdaj si naj gredo vsi ti, brez nadomestila poiskati službo. Pripada jim tako kot navadnemu smrtniku ob odbustitvi nadomestilo za plačo (mislim, da pol leta), ki defititivno ni 100% plače, v kolikor si ne najdejo zaposlitve v tem času pa naša ogromna socialna pomoč, s katero lahko skorajda obogatiš,.... No, izmed preostalih 10% lahko mogoče še izločimo vse, ki so trenutno v kakršnem koli kazenskem pregonu,.... pa recimo, da teh ni tako veliko, ker se še niso imeli časa izroditi,.... In sedaj pustimo, da se na oblast za naslednje desetletje postavijo ljudje s svežim znanjem, z novimi idejami in ljudje, ki so nekoč živeli na realnih tleh... Vem, da sanjam... ampak saj so nekoč rekli.... SANJATI NI GREH.... pa čeprav sanjam o tem, da bi spet postala ponosna na SOCIALNO IN DEMOKRATIČNO REPUBLIKO SLOVENIJO,....

Ni komentarjev: